پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227032
سفر دولتي ها هم معضل دومين استان بيکار کشور را حل نکرد/ يکي از مديران شرکت: کارگران انشالله اخراج مي شوند
تاریخ انتشار : 1395/08/24 10:56:47
نمایش : 993
در ادامه ضد و نقيض گويي ها درباره اخراج کارگران شرکت برفاب شهرکرد يکي از مديران اين شرکت گفت: هنوز اخراج نشده اند اما ان شاالله مي شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، استان چهارمحال و بختياري به عنوان يک استان محروم در کشور معرفي مي شود و در جوار استان هايي پيشرفته و صنعتي نظير اصفهان و خوزستان قرار گرفته و بنابر گفته مسئولين اين استان نبايد به دليل شرايط جغرافياي مطلوبش و نيروي انساني کارآمد تا به امروز يدک کش محروميت باشد و به عنوان استاني توسعه نيافته مطرح شود.

استان چهارمحال و بختياري دومين استان بيکار کشور

بنابر آمارهاي اعلامي توسط مرکز آمار، استان چهارمحال و بختياري به عنوان دومين استان بيکار کشور معرفي شده اما به دليل اينکه صنايع نساجي، توليدي و.. را ندارد به عنوان يک استان پرخرج در کشور مطرح شده چراکه حداقل نيازهاي خود را نيز مجبور است از ساير استان ها وارد کند و هزينه هاي مربوط به واردات کالاها را بايد مردم متقبل شوند.

اين روزها دغدغه هاي مردم اين استان بسيار شده گاهي مشکلات بيکاري جوانان، گاهي نبود بازار کار، گاهي سياست هاي غلط دولت مردان کشوري و استاني و گاهي بي تدبيري در اجراي امور، مردم را به ستوه آورده و در عين نااميدي از دولت منتظر گره گشايي بودند.

اين روز ها از درد و دل مردم براي آب بسيارنوشته و خوانده ايم اين بار درد تازه اي را مطرح ميکنيم تا شايد کسي از مسئولين دولت تدبير و اميد به فکر چاره اي باشند و استان ما نيز در گوشه اي ديده شود.

چوب دولت لاي چرخ کارگران؛ ۲۸۰ کارگر يک واحد توليدي پس از بازديد نعمت زاده از اين شرکت اخراج شدند/ ربان ها فقط مقابل دوربين قيچي شدند

پيرو گزارش يکي از سايتهاي خبري مبني بر اينکه تنها يک روز بعد از بازديد نعمت زاده از کارخانه برفاب ۱۴۰ نفر از کارگران و سرپرستان اين کارخانه اخراج شدند؛ در حالي اين تعداد از کارگران اخراج مي شوند که در مرحله بعدي ۱۴۰ نفر ديگر از کارگران اين شرکت اخراج شده اند.

اين سايت دليل اخراج اين کارگران را بد قولي نعمت زاده در پرداخت تسهيلات براي رفع مشکلات اين کارخانه عنوان کرد.

اظهارات نعمت زاده در بازديد از برفاب

محمدرضا نعمت زاده در حاشيه بازديد از کارخانه برفاب شهرکرد اظهار کرد: با تاکيدهاي مقام معظم رهبري در راستاي کمک به صنايع کوچک و متوسط با پرداخت ۱۰۸ هزار ميليارد ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتي، فعاليت اين واحدها از سرگرفته شد.

به گفته وي، تاکنون بيشتر به دنبال پرداخت تسهيلات به واحدهاي توليدي مشکل دار بوديم، اما در آينده بر فعاليت واحدهاي دريافت کننده تسهيلات نظارت بيشتري خواهد شد تا توليد و اشتغال رونق گيرد.

نعمت زاده تصريح کرد: مطابق پيش بيني هاي اوليه ۱۶ هزار ميليارد ريال در سال جاري اعتبار اقتصاد مقاومتي براي خروج از رکود طرح هاي صنعتي برآورد هزينه شده است.

وي ابراز اميدواري کرد؛ در سال اقدام و عمل، اقتصاد کشور رونق بيشتري يابد.

حدود ۸۲ هزار واحد توليدي و صنعتي کوچک و متوسط در کشور فعال است.

به راستي آيا اخراج ۲۸۰کارگر اين شرکت ارتباطي با حضور نعمت زاده در شهرک صنعتي شهرکرد دارد؟

اما در اين بين چرا مسئولان استاني و مديرعامل شرکت برفاب حاضر به شفاف سازي نيستند...

از اخراج کارگران در برفاب اطلاعي ندارم

نعيم امامي رييس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختياري در گفت و گو با جهانبين نيوز از اخراج کارگران و سرپرستان در  کارخانه برفاب اظهار بي اطلاعي کرد و گفت: من در استان نيستم و هيچ اطلاعي ندارم، اداره کار مسئول محيط کارگري است.

کارگران اخراج نشدند اما ان شاءالله مي شوند

دکتر حسين ايزدي يکي از مديران اين شرکت در گفت و گو با جهانبين نيوز؛ در جواب سوال خبرنگار ما منوط به اخراج۲۸۰ نفر کارگر اين شرکت گفت: هنوز اخراج نشده اند اما ان شاالله مي شوند.

وي افزود: کساني که تخلف کرده، سوءاستفاده از موقعيت کنند، کم کار هستند و يا قردادهايشان تمام شده بيرون رفته و کاگران خوب مي مانند.

ايزدي در ادامه سوالات خبرنگار ما با بيان اينکه حرف در دهان ما نگذاريد، گفت: اصلا شما چه کسي هستيد که من با شما صحبت مي کنم من نبايد به شما جواب بدهم، مشکلي هست به کارخانه بيايد تلفن را قطع کرد.

تنها 40 نيروي کارخانه برفاب تعديل شده است

جزايري رئيس اداره کار چهارمحال و بختياري نيز اين خبر را تکذيب کرد و اظهار کرد: تنها ۴۰ نفر از نيروها تعديل شده اند که مي توانند در مدت بيکاري از بيمه بيکاري بهره مند شوند.

وي با بيان اينکه صادرات شرکت برفاب کاهش يافته؛ افزود: اين کارخانه به دليل عدم فروش کالاها، کاهش صادرات اين شرکت و ماندن کالا در مرز مجبور به تعديل نيرو شده و اين امر با هماهنگي اداره کار صورت گرفته است.

جزايري در پاسخ به سوال خبرنگار ما که چرا ايزدي گفته است اخراج نشده اند ان شاالله مي شوند، گفت: ايزدي از دست کارگرهاي اين شرکت ناراحت بوده که چرا با تعديل عده اي قليل از اين کارخانه با خبرنگاران تماس گرفتند در صورتي که ايزدي براي نخوابيدن کارخانه مجبور به انجام اين کار شده است.

بعيد مي دانم کارگران برفاب اخراج شده باشند

عليرضا شفيع زاده مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي چهارمحال و بختياري در گفت و گو با جهانبين نيوز، در اين باره اظهار بي اطلاعي کرد و گفت: اينها به اداره کار و اداره صنايع و معادن مرتبط است و به ما هيچ ارتباطي ندارد.

وي با بيان اينکه تنها زيرساختها به ما مرتبط است، گفت: چند روز گذشته يخچال هاي دوقولوي اين شرکت با حضور نعمت زاده افتتاح شده،بعيد است اين اتفاق رقم خورده باشد.

تنها 30 نفر تعديل نيرو داشتيم

صابري يکي ديگر از مديران اين شرکت در گفت و گو با جهانبين نيوز، تاکيد کرد: در اين خبر براي اطلاع رساني درخصوص تعداد افراد اخراج شده يک صفر بيشتر گذاشته اند چون ما تنها سي نفر تعديل نيرو داشتيم که آن هم به خاطر کاهش فروش است.

وي در پاسخ به اين سوال که خود کارگران در گفت و گو با يکي از خبرنگاران اين آمار را اعلام کرده است، گفت: من مسئول صحبت هاي ديگران نيستم اگر از من مي پرسيد مي گويم سي نفر آن هم تعديل شده اند.

صابري در پاسخ به اين سوال که اداره کار چهل نفر اعلام کرده و شما سي نفر گفت: آمار اداره کار با تعديل نيروهاي امروز بوده و جمعا۴۰ نفر تعديل شده اند.

وي اضافه کرد: تعديل نيرو ديگر متوقف شده و افزايش نخواهد داشت.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html